Retourneren / Annuleren
Retourneren
Omdat veel van de online artikelen op maat worden gemaakt, is het retour nemen van artikelen helaas beperkt mogelijk.
Standaardartikelen (denk aan: TV liften, dekbedden, hoeslakens, hoofdkussens en dekbedovertrekken) kunt u retourneren indien deze ongebruikt en/of onbeslapen zijn. Boxsprings, gestoffeerde bedden, lattenbodems, voetborden, gestoffeerde hockers en gestoffeerde nachtkastjes kunnen wij helaas niet retour nemen. Deze worden namelijk altijd op maat en naar uw wens gemaakt. Dit zijn geen voorraadartikelen en kunnen dus niet geretourneerd worden.
Retour kosten
De kosten voor het retour sturen van artikelen zijn geheel voor uw eigen rekening en uw eigen risico retours kosten zijn via postNL gemiddeld € 6.95 Producten die niet met de gewone post kunnen worden retour gestuurd kunnen worden afgehaald door onze eigen bezorgdienst de kosten hiervoor zijn € 129,00. U mag online gekochte artikelen (met uitzondering van: boxsprings, gestoffeerde bedden, lattenbodems, voetborden, gestoffeerde hockers en gestoffeerde nachtkastjes) binnen 14 dagen aan ons retour aanbieden zodra uw retour aanvraag is geaccepteerd heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen
Restbedrag
In het geval dat niet het gehele aankoopbedrag gecrediteerd kan worden zal een restbedrag worden berekend. Dit restbedrag hangt mede af van de staat van het artikel en de staat van de verpakking. Artikelen zoals matrassen, topmatrassen waarvan een restbedrag moet worden vastgesteld zullen eerst nog professioneel gereinigd moeten worden alvorens de restwaarde kan worden berekend. Zodra als het (top)matras geheel uit de verpakking is gehaald dienen wij deze professioneel te laten reinigen. Echter zal royalbedden.nl nooit een beslapen (top)matras voor nieuw verkopen. Ook u zal nooit een een beslapen (top)matras willen kopen voor nieuwwaarde.
Zodra wij uw geretourneerde artikelen hebben ontvangen, storten wij een eventueel betaald bedrag binnen 14 dagen terug.
Herroeping formulierAnnuleren
Wanneer u een online bestelling ongedaan wilt maken (annuleren) dan dient u dit uiterlijk binnen 14 dagen schriftelijk of per e-mail te doen.
Wanneer u in onze winkel een order hebt geplaatst en deze wilt annuleren of wijzigen, dient u dit binnen 48 uur schriftelijk of per e-mail te doen. Indien u deze order na 2 tot 7 werkdagen wilt wijzigen, worden kosten van €200,- in rekening gebracht. Bij wijzigingen na 7 werkdagen worden 30% annuleringskosten berekend.
In het geval van op maat gemaakte producten, kan het zijn dat de order niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Als je toch wilt annuleren, zijn wij genoodzaakt 30% annuleringskosten te berekenen. U heeft dan de mogelijkheid de koop op afstand te annuleren. Indien u een bestelling wilt annuleren nadat u al bent geïnformeerd dat de (deel)levering plaats kan vinden, dan zijn wij genoodzaakt 50% annuleringskosten in rekening te brengen.
Annuleringsvoorwaarden
U komt alleen in aanmerking voor annulering als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
– U laat ons tijdig schriftelijk weten dat u de koop op afstand annuleert, door een e-mail te sturen naar info@royalbedden.nl.
– Annuleren is niet mogelijk bij op maat gemaakte producten of een product van persoonlijke aard. Een product dat voor u persoonlijk is samengesteld, denk aan een matras, bedbodem, topdekmatras, nachtkastje, voetbord of boxspring.
Wijze van retour sturen
Online bestelde artikelen (zoals dekbedovertrekken, hoeslakens, kussens, dekbedovertrekken, etc.) die niet zijn gebruikt en/of beslapen zijn, kunt u retourneren naar:
Royal Bedden
Bodendijk 13 B
7121 GH Aalten
Retourkosten
De retourkosten zijn voor uw eigen rekening (gemiddeld zijn de kosten hiervan € 6,95 met PostNL). Het verzenden van producten is voor eigen risico. Pak het daarom goed in. Wij adviseren u een begeleidend schrijven bij uw retourzending te voegen zodat de retourzending gemakkelijk verwerkt kan worden en het betaalde bedrag snel teruggestort kan worden. Mocht je hierover vragen hebben, dan kunt u ons bereiken per e-mail:
info@royalbedden.nl of telefonisch via: +31 (0) 85 303 78 45
Klachten
Mocht u onverhoopt een klacht of servicevraag hebben, dan kunt u via het onderstaande link direct online uw service/klacht melden. vul het formulier zo volledig als mogelijk in en klik dan op de button ‘versturen’.
Wij zullen uw aanvraag binnen 48 uur in behandeling nemen, en uw zo spoedig als mogelijk op de hoogte stellen van de afwikkeling.